jag kan andas igen

Igår, idag och imorgon. Det kommer bli annorlunda nu. Jag är inte nitton längre. Och gud så tacksam jag är för att jag inte är nitton längre. Jag hade en bild av vad det var som jag egentligen ville vara. En bild i glas med alldeles för höga kontraster. Men så krashade den. Rakt in i en stenvägg. Och kvar är jag. Utan skal. Utan taggar. Bara en vanlig människa med en smula hopp om framtiden.

Tjugotvå är en bra ålder säger de. Men jag tror trettio är ännu bättre. Det droppar från taken och jag inser att jag är ännu en vår närmare framtiden. Närmare allt det där. Det är bra att leva. Det är det.



Kommentarer
Postat av: frida

bra skrivet! (: ville kommentera och skriva en massa bra saker jag med, men kom på att det inte behöver tilläggas något.. det är bra att leva. det är det <3

2011-03-07 @ 15:25:38
URL: http://fridagrabs.blogg.se/
Postat av: Christopher

Men hur kan du säga så? 19 är ju den perfekta åldern! Det är ungefär som att vara 20, fast utan alla rynkor... :-D



(Hämtat från serien Zits)

2011-03-29 @ 12:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0