om uppskov

Jag skjuter upp saker. Det mesta faktiskt när jag tänker efter, vilket är himla synd. Eftersom man kunde gjort så mycket bra med den tid man i stället använt till för stunden så avkopplande saker, men i längden ack så oviktiga och värdelösa saker.
Den här terminen skulle jag använda till att jobba på dagarna och plugga resten av tiden. Plugga till högsoleprovet, samt jobba på diverse arbetsprover till några skolor jag hemskt gärna vill bli antagen till. Och nu är det mars. Om jag ens börjat? Litegrann kanske. Ytterst lite. Åh vad jag önskar att jag kunde ha lite mer driv. Driv är det som driver, och det vet ju alla.

Jag jobbar på restaurang som känt, och sen spenderar jag två kvällar i veckan åt att vara personlig assistent åt en tolvårig flicka. Idag hade vi en intressant konversation. Vi pratade politik och lagar;
Hon - "Vad är politik?"
Jag - "Ehm, ja, politiker är de som bestämmer i samhället"
Hon - "Vad bestämmer de?"
Jag - "Lagar till exempel.."
Hon - "Vad är lagar?"
Jag - "Bestämelser som säger vad man får och inte får göra"
Hon - "Jag vet en lag!"
Jag - "Okej, berätta."
Hon - "Man får inte kasta boomerang när man är på konsert!"

Bara en av alla viktiga lagar i vårt land. Glöm inte det!

God kväll!
/Anna

Kommentarer
Postat av: Julia

Hahah, Amanda kan vara rolig ocksa :) Gillar din blogg!! Hoppas att du har det bra!

2010-03-16 @ 01:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0