jag är ett med väggarna

Ur Forskning och framsteg:

Vi är lättpåverkade

"En annan studie hade ett liknande upplägg, men här utgick forskarna från att soligt väder skapar positiva känslor och att regnväder kan skapa negativa. I det fallet ringde de upp personer - vissa på soliga dagar och andra på regniga dagar - och frågade dem hur nöjda de var med sina liv. Studien visade att de som blev uppringda när solen sken bedömde sina liv vara bättre än de som fått samma fråga när det regnade."


Jag kan idag känna att det här inte kunde vara mer sant. Onsdag den sista mars bjuder på en frostig morgon med is-med-grus-i-färgad himmel. Jag ryser. Jag kan inte arbeta idag. Vill helst gräva ner mig i soffan utan planer på att komma fram igen. Egentligen är det väl det jag ägnat mig åt de senaste tre timmarna, men det vågar jag ju inte erkänna, såklart.


Låt mig presentera Misan, en av mina två katter, hon är inte heller ett fan av grått väder.
(bilden är inte tagen idag, riktigt så snöigt är det ju inte längre, tur det!)



En bra sak med den här dagen är att jag ska träffa min vän Mirjam. Det var länge sedan.
|
|
V

Det brukar inte bli tråkigt :-)

//Anna


Kommentarer
Postat av: frida

så söt mirjam är! hälsa henne (: (och du e också yperdyperSÖT älskade bästisen <3)

2010-03-31 @ 20:50:25
URL: http://fridagrabs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0