dieter är inte för vettigt folk

Givetvis stöttar jag motsidan i den ständigt pågående debatten om dagens smala skönhetsideal. Men vem gör inte det. Unga flickor blir påverkade i fel riktning och allt. Herre gud, dessa unga kvinnor, vad ska vi göra??! Alltså.
Den som anar en viss ironi i detta anar fel, däremot är jag lite konfunderad. Vi talar bara om de unga kvinnorna. Men vad hände med resten? De som passerat trettio, de räknas inte längre då eller?
Jag ska berätta att mer än hälften av alla medelålders kvinnor (överdriver inte ett skvatt när jag säger hälften heller) som jag serverar om dagarna går på diet.
Skrämmande exempel från idag;

Blygsamt lägger jag upp tre mycket små potatisar på tallriken till den medelstora kvinna på min motsatta sida buffédisken. Som en oändlig kontrast till föregående arbetarportion på cirka tio stycken kanske då.
"Nej, herreguud! Tre potatisar..! Skulle inte tro det, va! Ta bort två och en halv är du snäll. Och ta en mindre köttbit, tack." säger hon lagom bestämt.
Precis innan gräddsåsen landar på den tummnagelstora potatishalvan skriker kvinnan till.
"Nejnejnejnejnej.... ingen sås, tack!"
Jag rynkar ögonbrynen och sträcker artigt över tallriken. Hennes portion skulle inte mätta en hamster ju. Det här med att man skulle mogna när man passerat en viss ålder och inse livets verkliga värden, där inte inkluderat utseende på någon punkt, förklarar jag här med vara en skröna. Eller kanske snarare en sorts tröst för oss som inte nått åldern än, och i vild panik hoppas och vill tro att en dag, då vänder det. Detta är hemskt tråkiga nyheter alltså.


Känns som att alla midjor måste få bli omhållna. Även de utan diet i bakfickan.

God kväll.
/Anna




Kommentarer
Postat av: frida

sant. jag tror att vi bara tänker så för att det är så jobbigt att behöva bry sig nu.. <3 puss bästisen!

2010-03-26 @ 17:40:59
URL: http://fridagrabs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0