att bädda en säng

Att byta lakan och bädda sängen är ju egentligen den enklaste saken som finns. Men härmed utser jag denna syssla till den tråkigaste också. Verkligen en sak som platsar i det för mig mycket aktuella ämnet men också lasten; uppskov. Skrev ju lite om det här innan, men borde ha lagt till det här med sängen. Inte så bra kanske. Men om man bortser från min säng, nu när vi talar inredning, ska jag säga er att min klädkammare har aldrig varit snyggare. Känns som en riktig walk in från någon film. Heltjusigt! (Gick precis in i den och tittade genom fingrarna för att se om det möjligtvis gick att ta en bild på den. Det gjorde det inte. Ingen meningsfull sådan i alla fall, skulle se ut som vilket skyffe som helst. Nej, man måste se den, gå in i den och andas den för att förstå. Och helst varit inne i den innan dagens radikalröjning också.) Den är strålande i alla fall. God natt, nu ska jag sova i mina lakan - rena eller mindre rena! /Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0