sånger ifrån kohagen

Om en kväll och en natt och några till timmar är min finaste Frida tillbaka i Neapel. Tillbaka vid havet, tillbaka i värmen och tillbaka i storsint gestikulerande italienares sällskap. Frida har spenderat sommaren som kotillsynskvinna i min styvpappas företag. Helbra sommarjobb egentligen för den som inte är rädd för smuts, gummistövlar och muande, hornbeklädda kreaturer. Det är inte Frida. Hon gillar att vara ute i sommarluften. Idag gjorde jag studiebesök på koarbetet för att få andas lite luft jag med, samt för att få ut mesta möjliga kvalitet av tiden innan morgondagen infinner sig.


Frida och kollegorna.




Modig kossa.




Efter denna trevliga men aningen regniga utflyft åkte vi hem till mig. Och jag kan nu meddela att jag har läst de första trettio sidorna av vad som kommer att bli tusentals innan jag är klar med min finfina utbildning. Tummen upp för det. Nu ska jag laga quornbolognese till oss :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0