om helt fantastiska människor

Idag åkte jag tunnelbana. Kanske inte ser mycket ut för världen, men just den här resan var lite annorlunda. Det var nämligen så att innertaket i vagnen hade trillat ner. Eller, rättare sagt, det skulle ha trillat ner om inte en kille i tjugofemåråldern stod och höll i det med båda armarna rätt upp. Det var trångt och svettigt i tunnelbanevagnen, som det nästan undantagsfritt är vid fyratiden. Men taket höll han i. Det syntes att han tyckte det var jobbigt, men han släppte det inte och lät det falla ner i huvudet på en pensionär, han stoppade inte in hörlurarna till ipoden lite nochalant och lämnade vagnen. Nej. Han stod kvar. När alla människor beter sig på det sättet, då kommer jag vara stolt över att vara människa. Så det så.


Kommentarer
Postat av: frida

<3 jag gillar verkligen det här inlägget, men nu har jag läst det typ 5 gånger för att jag går in på din blogg och hoppas att du ska ha skrivit något (; jag förstår om du inte har tid.. ville bara att du ska veta att jag tänker på dig <3

2010-04-19 @ 20:19:48
URL: http://fridagrabs.blogg.se/
Postat av: Kerstin

ååh vad du är söööööt

2010-04-19 @ 21:35:16
URL: http://kerstinc.blogg.se/
Postat av: Lena P

Och jag är stolt över att vara din faster. Så det så. Kram

2010-04-20 @ 16:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0